اجرای نمای کرتین وال

اجرای نمای کرتین‌وال در مشهد

جهت آشنایی با تحولی نوین در نسل دیوارهای شیشه‌ای مدرن و انواع روش‌های آن این مقاله را حتما مطالعه کنید.

محتوای جدول

اجرای نمای کرتین‌وال در مشهد

اجرای حرفه‌ای نمای کرتین‌وال توسط گروه تولیدی شیشه مدرن به بهترین‌نحو و در کمترین‌زمان انجام می‌شود. این شرکت با بهره‌گیری از متخصصین آموزش‌دیده یکی از بهترین شرکت‌های اجرای تکنیک کرتین‌وال در مشهد می‌باشد.

تلفن‌های تماس شیشه مدرن ایران:

مزایای نمای کرتین وال

مزایای نمای کرتین‌وال

یکی از نماهای پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی اجرای نمای شیشه‌ای کرتین‌وال می‌باشد. این تکنیک از بهترین روش‌های اجرای نمای شیشه‌ای از نظر مصالح استفاده‌شده در سازه می‌باشد. در این روش از لامل‌هایی از جنس آلومنیوم ، چوب و فولاد به پروفیل استفاده می‌شود. این لامل‌ها اگر به صورت افقی باشد ترنسم و اگر عمودی باشد مولیون نام دارد.

از مزایای این نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اجرای نما با مصالح سبک از جمله آلومینیوم و شیشه
  2. افزایش روشنایی ورودی ساختمان
  3. کاهش مصرف انرژی
  4. سرعت بالای کار
  5. عایق خوب حرارتی در فصل سرما
  6. جلوگیری از ورود سروصدا به داخل ساختمان
  7. هم‌خوانی با سایر نماهای ساختمانی
  8. امکان اجرای سازه به صورت پیش‌ساخته
  9. زیبایی خیره‌کننده ساختمان در شب و درخشانی در روز
  10. امکان تولید و نصب کرتین‌وال تاشو
  11. کاهش هزینه‌های نگهداری ساختمان
  12. کیفیت بالای قطعات
  13. نصب سریع و آسان
  14. قدرت زلزله‌گریز بودن
  15. اجرای مدل‌های مختلف کرتین‌وال

 

معرفی انواع روشهای نصب نمای کرتین وال

روش اجرا و نصب نمای کرتین‌وال

روش‌های اجرای کرتین‌وال متفاوت بوده که به طور مختصر در مورد هریک توضیح می‌دهیم:

۱.روش استیک(STICK):

در این روش ۹۰% کارهای سازه در کارگاه صورت می‌گیرد بنابراین سرعت اجرای این روش بسیار کند می‌باشد. براکت‌های گالوانیزه در پروفیل‌های عمودی و استنلس استیل در پروفیل‌های افقی مسئول اتصال شیشه‌ها به لامل می‌باشند.این اتصالات به صورت متناوب و همسان صورت می‌گیرد. به لحاظ قیمت استفاده از روش استیک جهت پیاده‌سازی طرح سازه بسیار به صرفه می‌باشد. این روش در نماهای بزرگ، سقف و نورگیر بیشتر استفاده می‌شود.

۲.روش پنل آماده(UNITIZE):

ین روش از مدل استیک جدیدتر بوده و از سرعت عمل و امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود. هم‌چنین امکان اجرای مدل‌های غیرهمسان نیز در این شیوه وجود دارد اما به لحاظ اقتصادی این روش به صرفه نخواهد بود.

۳.روش یو چنل(U-CHANNEL):

این روش در ساختمان‌هایی با ارتفاع زیاد اجرا خواهد شد. روشی ساده و در عین حال به صرفه.ابعاد صفحات شیشه‌ای اندازه‌گیری‌شده در این مدل با ارتفاع کمتر اعمال می‌شود. در این روش شیشه‌ها با استفاده از نوار سیلیکونی کنار هم قرار می‌گیرند.

۴.روش وال استپ یونیت(دوکاسته):

اجرای این روش به دلیل استفاده بیشتر از آلومینیوم نسبت به سیستم یوچنل به طبع هزینه بیشتری خواهد داشت اما زمان صرف‌شده برای نصب نما کمتر خواهد بود. هر کدام از کاست‌ها بر روی لامل‌ها قرار گرفته و نقش عایق حرارتی را ایفا خواهند کرد. این کاست‌ها هم‌چنین باعث استحکام بیشتر سازه نیز خواهند شد.

۵.روش وال سمی فیس‌کپ:

لامل‌های عمودی به صورت مفصلی با استفاده از یراق‌آلاتی مانند پیچ، مهره، برکت و نبشی فلزی به سازه اصلی متصل شده و در ادامه لامل‌های افقی در کنار لامل‌های عمودی قرار می‌گیرند. در بخش‌های مختلف این سازه از چسب‌هایی با خاصیت ارتجاعی و مقام در برابر اشعه یو وی برای اتصال شیشه‌ها به لامل کمک گرفته می‌شود.

۶.روش وال ADD-ON:

در روش ADD-ON  به جای لامل از دماغه لامل جهت اتصال دیوارهای شیشه‌ای به‌هم استفاده می‌شود. در این روش به دلیل استفاده محدود از آلومینیوم هزینه‌ها به طرز چشم‌گیری کاهش می‌یابد. پلیت‌های کوبیده‌شده به تیرهای بتنی را به همراه دستک‌ها بر روی هم سوار کرده سپس پروفیل قوطی‌مانند که به صورت عمودی قرار دارند را به دستک‌ها وصل می‌کنند. بعد از آن نوبت به جوش‌دادن براکت‌های آلومینیوی یا گالوانیزه به پروفیل قوطی توسط نبشی فلزی می‌رسد. پس از پایان کار دماغه لامل را بر روی پروفیل قوطی قرار می‌دهند.

۷.روش کرتین‌وال تقویت‌شده با فولاد(اینزرت):

استفاده از لامل‌هایی با قطر کمتر و پرکردن لامل با قوطی‌های آهنی که شامل تیرآهن و ناودانی می‌باشد در دستور کار قرار می‌گیرد. در این روش شیشه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر استفاده می‌شود. از مزایای این طرح می‌توان به مقاومت بالا و اجرا در اشکال مختلف هندسی اشاره کرد.

طراحی نمای کرتین‌وال در مشهد

گروه تولیدی شیشه مدرن ایران طراحی سازه را با دقت هرچه تمام‌تر اندازه‌گیری و اجرا می‌کند. پس از آن نوبت به اتصالات مناسب نمای کرتین‌وال می‌رسد. لازم به ذکر است برای کاهش هزینه‌ها می‌توان از شیشه‌هایی با آپشن کمتر و به کارگیری شیشه‌هایی متشکل از لامل عمودی و افقی استفاده کرد.

هزینه اجرای نمای کرتین وال در مشهد

هزینه اجرای نمای کرتین‌وال در مشهد

هزینه اجرا و نصب نمای کرتین‌وال به عوامل مختلفی از قبیل نوع لامل، جنس لامل، روش اجرای طرح، ارتفاع ساختمان، ابعاد و جنس شیشه‌های استفاده‌شده متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت دقیق نمای کرتین‌وال با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید:

 

مقاومت و ایمنی نمای کرتین‌وال

نماهای کرتین‌وال به دلیل ساختار مستحکم و قدرتمندی که دارند در صورت محاسبه دقیق و اصولی در برابر زمین‌لرزه‌های شدید کاملا مقاوم بوده که این ویژگی باعث شده تا استفاده از این نماها در مناطق زلزله‌خیز نیز رشد روزافزونی داشته باشند. شیشه‌های استفاده‌شده در این نما از ۲ یا ۳ لایه سکوریت می‌باشد که در برابر شکستگی مقاومت خوبی ایجاد می‌کند.

آب بندی نمای کرتین وال

آب‌بندی نماهای کرتین‌وال

آب‌بندی نماهای کرتین‌وال معمولا با استفاده از لاستیک آب‌بندی و یا چسب سیلیکونی و آکواریومی انجام می‌شود. با استفاده از این روش امکان نفوذ آب و هوای سرد به داخل وجود نخواهد داشت.

اجزای تشکیل‌دهنده نمای کرتین‌وال

اجزای تشکیل‌دهنده نمای کرتین‌وال شامل صفحات شیشه، چسب سیلیکونی، لامل، یراق‌آلات و طرح نما می‌باشد.

نمای کرتین وال فریم لس

نمای کرتین‌وال فریم‌لس

در این روش از چسب مخصوص برای محکم کردن شیشه به جای پایه‌های نگهدارنده آلومینیومی استفاده می‌شود. بدین صورت که شیشه‌های قاب‌بندی شده به وسیله چسب بر روی لامل در قسمت داخلی ساختمان نصب می‌شود.

از مزایای فریم‌لس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت دید بیشتر به دلیل حذف سازه‌های بیرونی
  • فاصله شیشه‌ها به هم کمتر است
  • استفاده از درپوش‌های تزئینی
  • امکان تعویض شیشه‌ها
نمای کرتین وال فیس کپ

نمای کرتین‌وال فیس‌کپ

در سیستم فیس‌کپ شیشه مستقیما بر روی لامل قرار می‌گیرد به این نماها درپوش‌دار نیز گفته می‌شود.این درپوش‌ها از بیرون شیشه را روی لامل محکم می‌کند. لاستیک‌های مخصوص(EPDM) استفاده‌شده در این نوع نما شیشه‌ها را کاملا هوابندی و آب‌بندی می‌نماید. معمولا عرض این درپوش‌ها ۵سانتی‌متر می‌باشد. کرتین‌وال فیس‌کپ به دو بخش نیمه درپوش‌دار(افقی یا عمودی) و درپوش‌دار کامل(افقی و عمودی) تقسیم‌بندی می‌شود. در سیستم‌های نیمه درپوش‌دار از آلومینیوم جهت درپوش استفاده می‌شود.

مزایای این سیستم به شرح زیر است:

  1. اجرا و نصب سریع
  2. امکان نصب به صورت بازشو از یک یا دو جهت
  3. هزینه کم نسبت به فریم‌لس
  4. استفاه از درپوش‌های تزئینی برای زیباشدن کار در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف
ویژگیهای بارز گروه تولیدی شیشه مدرن ایران

چرا شیشه مدرن ایران؟

  • گارانتی ۳۶ماهه خدمات
  • تخفیف ویژه برای خرید عمده
  • فروش محصولات به قیمت عمده
  • اجرا کرتین‌وال در سایزهای مختلف
  • حمل و نصب رایگان
  • کارشناسان خبره و مجرب

تولید و اجرای درب شیشه‌ای در مشهد یکی دیگر از خدمات این شرکت در صنعت ساختمان‌سازی می‌باشد.پیشنهاد می‌کنم این مقاله را حتما مطالعه کنید.

امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*