تولید شیشه خم

شیشه خم در مشهد

شیشه خم جهت زیباسازی در صنعت دکوراتیو کاربرد دارد. این شیشه در مکان‌های مختلفی اجرا خواهد شد. جهت دانستن این مکان‌ها حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

محتوای جدول

شیشه خم

تعریف شیشه خم

شیشه خم همان شیشه‌های معمولی هستند که در اثر جذب گرما به حالت خمیده درآمده اند. در واقع شیشه خم شیشه صاف و تختی است که طی فعل و انفعالات خاص با استفاده از ابزارهای مخصوص تغییر شکل پیدا می‌کنند. این شیشه‌ها برای حالت گرفتن هنگام ذوب شدن درون قاب‌های فلزی قرار می‌گیرند. آسانسورهای منحنی شکل و یا گنبدهای شیشه ای نمونه‌هایی از کاربرد شیشه خم می‌باشد. چرا که در این حالت شیشه به راحتی بدون شکستن به فرم دلخواه درمی‌آید.
نحوه ساخت شیشه خم

نحوه ساخت شیشه خم

برای تولید شیشه خم ابتدا شیشه معمولی به اندازه موردنظر با دستگاه CNC برش داده‌شده، سپس با استفاده از لامپ UV شیشه را از آلودگی‌ها پاک می‌کنند. چرا که گردوغبار باعث ترک‌خوردن شیشه در هنگام  گرمادهی می‌شود. قالبی از جنس فولاد ساخته‌شده و شیشه دورن آن قالب جای گرفته و شیشه به فرم دلخواه درمی‌آید. 

برای جلوگیری از چسبیدن شیشه به قالب فولادی روی شیشه مقداری مخلوط کربنات‌کلسیم و خاک‌رس می‌پاشند. قالب فولادی که از قبل گرم شده از کوره خارج و بر روی شیشه خمیری‌شکل قرار می‌گیرد. این خمیر شیشه‌ای به همراه قالب مجدد درون کوره قرار می‌گیرد. 

در این مرحله دمای کوره را روی ۷۰۰درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهند. این مرحله‌ای است که شیشه به دلیل نرم‌شدن شروع به تغییر شکل می‌کند و به شکل قالب درمی‌آید. سپس دمای کوره را به آرامی کم می‌کنند تا فرآیند خم کردن به اتمام برسد.

انواع شیشه خم

به‌طورکلی شیشه خم به دو حالت لمینت، سکوریت و آنیل شده در بازار موجود است.
  • شیشه خم لمینت: شیشه خم لمینت از یک لایه pvb که با دو لایه شیشه احاطه شده تشکیل شده است. شیشه ای مستحکم که هنگام ترک خوردن به هیچ وجه تکه‌ها نریخته و در جای خود ثابت باقی می‌مانند. این نوع شیشه خم بر خلاف شیشه سکوریت بعد از تولید قابل برش خوردن نیز هستند.
  • شیشه خم سکوریت: هنگامی که شیشه هم پیش از خنک شدن بوسیله شیشه سکوریت طی فرآیندهای فشاری و کششی خاص تمپر شود، استحکام آن به مراتب بیشتر می‌شود. در نتیجه پس از شکستن از پرتاب شدن شیشه به اطراف جلوگیری کرده و شیشه‌ها به قطعات بسیار کوچکی تبدیل می‌شود. از شیشه خم سکوریت بیشتر در صنایع خودروسازی استفاده می‌شود.

برای درک بهتر تفاوت شیشه خم سکوریت و شیشه خم لمینت دو مقاله شیشه سکوریت مشهد و شیشه لمینت مشهد را مطالعه نمایید.

ضخامت شیشه خم

ضخامت شیشه خم

ضخامت شیشه‌های خم بسته به محل نصب بین ۴ الی ۲۰ میلی‌متر متغیر می‌باشد. هرچه ضخامت شیشه بیشتر باشد برای خم کردن لازم است زمان بیشتری داخل کوره قرار بگیرد. جهت دو جداره شدن برای استحکام بیشتر از اسپیسرهای فلزی کمک می‌گیرند. قابل ذکر است در مکان‌هایی مانند سقف شیشه‌ای از شیشه ۳ جداره استفاده می‌شود. این کار به دلیل وقت‌گیر بودن هزینه بالاتری نیز به همراه دارد.

نصب و اجرای انواع شیشه خم در مشهد

گروه تولیدی شیشه مدرن ایران نصب و اجرای شیشه خم در مدل‌های مختلف را با بهترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌دهد. این شرکت با دارا بودن ضمانت تمامی خدمات یکی از بهترین تولیدکنندگان شیشه و آینه در مشهد می‌باشد. شما می‌توانید جهت ثبت سفارش با شماره‌های ذیل تماس بگیرید:

اجرای آینه طلایی در مشهد در کمترین زمان با قیمت استثنایی توسط شیشه مدرن ایران

مزایای شیشه خم در دیزاین منزل

مزایای شیشه خم در دیزاین منزل

  1. استفاده از شیشه‌های خم به دلیل ایجاد کردن ساختار سه‌ بعدی زیبایی دکوراسیون منزل را دو چندان می‌کند.
  2. قابل تغییر شکل در مدل‌های مختلف
  3. دوام بالا
  4. تولید در ابعاد مختلف
  5. قابل اجرا در رنگ‌های متنوع
  6. عایق خوب حرارتی و صوتی
  7. مقاومت زیاد در برابر ضربه
  8. نصب و نظافت آسان
  9. شفافیت بالا
  10. قابل استفاده در تمامی فضاها

کاربردهای شیشه خم

شیشه‌های خم در دمای ۵۵۰درجه سانتی‌گراد ایجاد می‌شوند. این شیشه‌ها پس از رسیدن به دمای مورد نظر به شکل‌های مختلف خمیده شده و سپس به سرعت سرد می‌شوند. استفاده از این شیشه‌های خلاقانه بسیار مورد پسند معماران در نمای بیرونی ساختمان، ویترین مغازه‌ها، تولید نرده شیشه‌ای، پله شیشه‌ای، کابین دوش شیشه‌ای، پارتیشن‌های ادارات و شرکت‌ها، شیشه‌های آکواریوم‌های بزرگ، بالکن شیشه‌ای، میزهای شیشه‌ای و فضای استخرها می‌باشد. شیشه خم قابل تولید در رنگ‌های دودی، برنزر، مسی و آبی می‌باشد.

استفاده از شیشه خم در نمای ساختمان

شیشه خم در نمای بیرونی ساختمان

استفاده از شیشه خم در نمای ساختمان‌ها علاوه بر زیبایی باعث افزایش روشنایی فضای داخلی ساختمان و جلوگیری از ورود گردوغبار می‌شود. این شیشه‌ها عایقی غیرقابل نفود در برابر صدا، گرما و سرما می‌باشند.

شیشه خم در ویترین مغازه ها

شیشه خم در ویترین فروشگاه‌ها

بدیهی است جذابیت شیشه مغازه‌ها با استفاده از شیشه‌های منحنی به جای شیشه‌های تخت افزایش پیدا می‌کند. ابعاد این شیشه‌ها بیشتر از سایر مکان‌ها بوده و قابل سفارش در رنگ‌های مختلف می‌باشد که در انواع مختلف شیشه معمولی، سکوریت، لمینت، سکوریت لمینت‌شده و  ضدگلوله برای طلافروشی‌ها موجود می‌باشد.

شیشه خم در نرده شیشه ای

نرده و پله‌های شیشه‌ای

استفاده از شیشه خم در پله و نرده شیشه‌ای بیشتر جنبه زیبایی دارد. از شیشه سکوریت و لمینت جهت اجرای شیشه خم در نرده شیشه‌ای استفاده می‌شود. ما در دو مقاله به صورت مجزا به طور کامل در مورد نرده شیشه‌ای و پله شیشه‌ای و کاربردهای آن توضیح داده‌ایم.

جهت دیدن نمونه‌کارهای شرکت تولیدی شیشه مدرن ایران و آشنایی با کیفیت کار آن‌ها حتما مقالات زیر را مورد مطالعه قراردهید:

نرده شیشه‌ای در مشهد

پله شیشه‌ای در مشهد

استفاده از شیشه خم در کابین دوش شیشه ای

شیشه خم در کابین دوش شیشه‌ای

کابین دوش شیشه‌ای صنعتی نوین در خصوص تفکیک فضای سرویس بهداشتی می‌باشد. جهت زیبایی این کابین می‌توان از شیشه خم در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده کرد.

شیشه خم پارتیشن در محیط اداری

پارتیشن شیشه‌ای برای جداسازی فضاها در ادارات و شرکت‌ها با استفاده از شیشه خم جلوه خاصی به محیط می‌دهد.

 

تولید و نصب پارتیشن مشهد توسط شرکت شیشه مدرن ایران با قیمت عالی

آکوراریومهای ساخته شده از شیشه خم

ساخت انواع شیشه خم آکواریوم‌های بزرگ

معمولا برای ساخت آکواریوم‌های عظیم از شیشه خم در کف آکواریوم‌ها استفاده می‌کنند. این شیشه‌ها در صورت ضخیم‌بودن قابل استفاده در آکواریوم به صورت طبقاتی نیز می‌باشند. در ساخت آکواریم‌های بزرگ بهتر است از شیشه‌های کریستالی استفاده شود تا علاوه بر شفافیت به زیبایی کار نیز کمک کند.

شیشه خم استفاده شده در بالکن شیشه ای

شیشه خم بالکن و استخر

در استخرهای بزرگ و بالکن‌های شیشه‌ای لوکس استفاده از شیشه خم به دلیل ایجاد انحنای بسیار زیبا توصیه می‌شود. جهت آشنایی با تکنیک بالکن شیشه‌ای و چگونگی نصب آن مقاله بالکن شیشه‌ای در مشهد را مطالعه کنید.

شیشه خم در کابین شیشه ای آسانسور

کابین شیشه‌ای آسانسور

یکی از دیگر مواردی که می‌توان از شیشه خم برای زیبایی معماری آن استفاده کرد کابین آسانسور شیشه‌ای می‌باشد. این ویژگی بخصوص در برج‌های بزرگ مانع خسته‌شدن مسافر از تماشای منظره بیرون می‌شود. جنس شیشه خم استفاده‌شده در کابین آسانسور سکوریت ساده و طرح‌دار به ضخامت ۱۵میل می‌باشد. پیرو این بحث لازم می‌دانم مقاله‌ای به همین نام را به شما برای مطالعه معرفی کنم تا با انواع آسانسور شیشه‌ای و مزایای آن‌ها آشنا شوید.

میز شیشه ای خم

انواع میز شیشه‌ای

انواع میزهای شیشه‌ای که قابل استفاده از شیشه خم هستند شامل میز جلومبلی و عسلی، میز ناهارخوری، میز تلویزیون، میزهای اداری ، میز کامپیوتر و میز تحریر می‌باشد. جهت آشنایی با هریک از میزها پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله میز شیشه‌ای خم را مطالعه کنید. ضخامت استاندار شیشه میز جلومبلی ۱۶میل و میز عسلی ۱۲میل می‌باشد.

قیمت شیشه خم در مشهد

قیمت نهایی شیشه خم با توجه به نوع شیشه، ضخامت، طرح و ابعاد آن متفاوت بوده و به دلیل پیچیگی تولید هزینه بیشتری از شیشه‌های معمولی دارد. برای استعلام قیمت نصب شیشه خم در مشهد با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید:

سوالات رایج

۱.آدرس شرکت شیشه مدرن؟

مشهد، شاندیز، بلوار امام رضا، بین امام رضا ۲۳ و ۲۵

۲.وجه تمایر شرکت شیشه مدرن؟

  • کیفیت مطلوب
  • سرعت اجرای بالا
  • قیمت مناسب
  • مشاوره پیش از طراحی و اجرا

۳.سایر تولیدات این شرکت؟

  • آینه پازلی
  • ویترین شیشه ای
  • شیشه ضد گلوله
  • حمام شیشه ای
  • بالکن شیشه ای
امتیاز دهید

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*